Με όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα να κατακλύζουν τους δρόμους, πολλοί είναι πλέον που σκέφτονται αν αξίζει η μετάβαση αυτή, με κύριο λόγο ανησυχίας την διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Μια αλλαγή μπαταρίας, θα κόστιζε πολλά επιπλέον χρήματα τα οποία οι καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν.

Τώρα όμως, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που συνέλεξαν 286 ιδιοκτήτες του Tesla Model S, αυτό το θέμα δεν πρέπει να μας απασχολεί.

tesla_model_s

Οι 268 ιδιοκτήτες των Tesla Model S, που «συχνάζουν» σε ένα Forum με θέμα την Tesla, αποφάσισαν να συλλέγουν τα δεδομένα από τις μπαταριές τους και να τα ανεβάζουν αρκετά συχνά σε έναν online αποθηκευτικό χώρο, ώστε να είναι διαθέσιμα για ανάλυση.

Σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά, στα πρώτα 50.000 μίλια, οι περισσότερες μπαταρίες των οχημάτων Tesla χάνουν περίπου 5% της χωρητικότητάς τους. Αυτό το ποσοστό μπορεί να φαίνεται αρκετά μεγάλο, αλλά το θέμα είναι ότι μετά τα 50.000 μίλια είναι αρκετά δύσκολο για μια μπαταρία να ξαναχάσει άλλο ένα 5%.

tesla-battery-degradation-1

Για την ακρίβεια, η γραφική παράσταση με τα δεδομένα δείχνει ότι το όχημα θα πρέπει να διανύσει άλλα 150.000 μίλια (συνολικά 200.000 μίλια) για να φτάσει στο 90% της αρχικής χωρητικότητάς της. Παρόλο που υπάρχουν κάποιες μη αντιπροσωπευτικές τιμές στα δεδομένα αυτά, γενικά υπάρχει μια τάση προς τα νούμερα αυτά που αναφέραμε.

Στο παρελθόν, ο CEO της Tesla, Elon Musk, είχε αναφερθεί στις μπαταρίες που χρησιμοποιεί η Tesla βάση μιας εργαστηριακής δοκιμής που είχε γίνει. Σύμφωνα με την δοκιμή αυτή, εξομοίωσαν ότι μια μπαταρία είχε διανύσει 500.000 μίλια, με το τέλος της δοκιμής να βρίσκει την μπαταρία με το 80% της αρχικής χωρητικότητάς της.

tesla_motors_model_s_base

Μπορεί αυτοί οι αριθμοί να φαίνονται εξωφρενικοί, αλλά μέχρι στιγμής επαληθεύονται και από τα δεδομένα των ιδιοκτητών. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι το ίδιο το όχημα θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να χαλάσει μετά από τόσα χιλιόμετρα, με τις μπαταρίες να είναι ακόμη σε πολύ καλό επίπεδο.

 

Πηγές: Electrek, Autonomous.gr