Με τη μόλυνση του περιβάλλοντος να αποτελεί τη βασική αιτία για το θάνατο 2,3 εκ. πολιτών σε ετήσια βάση, η εκπόνηση από τις αρχές της χώρας ενός εξαιρετικά φιλόδοξου -είναι η αλήθεια- σχεδίου το οποίο προαναγγέλλει την «ολοκληρωτική» στροφή του εγχώριου αυτοκινητικού κλάδου στην ηλεκτροκίνηση, φαντάζει κάτι παραπάνω από λογικό. 

Στόχος της κυβέρνησης της Ινδίας είναι από το 2030 και έξης όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα να αφορούν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Δηλαδή, ηλεκτροκίνητα. Δρομολογώντας με συντεταγμένες κινήσεις την παραπάνω εξέλιξη, η κυβέρνηση της Ινδίας μέσω των αρμοδίων φορέων της προσδοκά όχι μόνο στη βελτίωση των επιπέδων ρύπανσης, αλλά παράλληλα και στην κάθετη μείωση του κόστους με το οποίο επιβαρύνεται σήμερα η χώρα για την εισαγωγή από τρίτες χώρες συμβατικών μορφών καυσίμων.

«Σκοπεύουμε να καταστήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτάρκη. Η ιδέα είναι έως το 2030 να μην πωλείται ούτε ένα καινούργιο ντίζελ ή βενζινοκίνητο όχημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ενέργειας της Ινδίας, Piyush Goyal, μιλώντας στην ετήσια συνδιάσκεψη του Συνδέσμου Βιομηχανιών της χώρας.

Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο Goyal, αρχικά θα χρειαστούν δύο με τρία χρόνια διαρκούς υποστήριξης από την ίδια την πολιτεία προς τις κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτικών αυτοκινήτων προκειμένου το εν λόγω πλάνο να καταστεί βιώσιμο. Από εκεί και πέρα, όπως είπε ο Υπουργός Ενέργειας, «οι εξελίξεις θα καθορίζονται από την ίδια τη ζήτηση και όχι από τυχόν επιδοτήσεις της πολιτείας».

Σύμφωνα με έγκυρες έρευνες περιβαλλοντικών ενώσεων, λόγω του τοξικού νέφους πάνω από 2,3 εκ. πολίτες της χώρας χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους (αριθμός που είναι οριακά μεγαλύτερος σε σχέση με τους θανάτους που οφείλονται στο κάπνισμα) με αποτέλεσμα η Ινδία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει έρευνα της Greenpeace, να χάνει πάνω από το 3% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της.

 

Πηγή: 4Τροχοί