Στη «γοητεία» των ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν μπόρεσε να αντισταθεί ούτε η Subaru, η οποία σκέφτεται να κυκλοφορήσει ηλεκτροκίνητη έκδοση για τα υφιστάμενα μοντέλα, ενδίδοντας στις πιέσεις των καταναλωτών για πράσινη μετακίνηση.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να επενδύσει πρωτοφανή κεφάλαια στην έρευνα και την ανάπτυξη το τρέχον οικονομικό έτος με σκοπό να αντικαταστήσει τους κινητήρες των σημερινών μοντέλων της με ηλεκτροκινητήρες, αντί να σχεδιάσει νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όπως αποκάλυψε ο 63χρονος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιασουγιούκι Γιοσινάγκα.

Η διαφορετική αυτή προσέγγιση έρχεται σε αντίθεση με άλλες κολοσσιαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes-Benz, η οποία δημιούργησε νέα πολυτελή μοντέλα προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς για ηλεκτροκίνηση και να «χτυπήσει» την ανταγωνίστρια σε αυτόν τον τομέα, Tesla.

Επένδυση σε Έρευνα και Ανάπτυξη

Για τη Subaru, η μετατροπή των μοντέλων της σε ηλεκτροκίνητα είναι η πρώτη της προτεραιότητα όσον αφορά στη στρατηγική Έρευνας και Ανάπτυξης. Στόχος της είναι τον επόμενο χρόνο να παρουσιάσει ένα υβριδικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο το 2018 και ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο έως το 2021. Για τον σκοπό αυτό, έχει προϋπολογίσει επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. δολάρια σε Έρευνα και Ανάπτυξη το επόμενο 12μηνο -τα διπλάσια κεφάλαια από αυτά που δαπάνησε για τον ίδιο σκοπό το οικονομικό έτος 2013-14.

Σε σύγκριση, βέβαια, με άλλους ιαπωνικούς κολοσσούς του κλάδου, όπως η Toyota και η Honda, το ποσό αυτό είναι πολύ περιορισμένο. Η Toyota έχει ήδη δρομολογήσει την κυκλοφορία ενός παγκόσμιου ηλεκτροκίνητου μοντέλου, ενώ η Honda ένωσε τις δυνάμεις της με τη Hitachi για να αναπτύξει και να παράγει ηλεκτροκινητήρες.

Ο Γιοσινάγκα, αν και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο μιας σύμπραξης, σημειώνει ότι προτεραιότητα της Subaru σήμερα είναι η επιλογή σωστών προμηθευτών για μπαταρίες και κινητήρες. Όπως εξηγεί ο ίδιος, η εταιρεία έκανε αυτή την επιλογή προτεραιότητά της πλέον είναι η ασφάλεια και όχι ο υπερισχυρός κινητήρας για τον οποίο είναι γνωστό το brand σε όλα τα βενζινοκίνητα μοντέλα του με αποκορύφωμα το Impreza.

Υποβοήθηση οδήγησης

Το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης EyeSight που έχει αναπτύξει η Subaru είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί μόνο κάμερες για να εντοπίζει αντικείμενα όπως άλλα οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Φέτος, μάλιστα, η εταιρεία σκοπεύει να αναβαθμίσει το σύστημά της προκειμένου να προσθέσει στοιχεία που διαθέτουν τα αυτοκινούμενα οχήματα, όπως η ικανότητα αλλαγής λωρίδας σε αυτοκινητόδρομο.

Για τον σκοπό αυτό, η Subaru σκέφτεται να συνάψει συνεργασία με την Autoliv προκειμένου να προμηθεύεται τις κάμερες, όπως αναφέρουν προσκείμενες πηγές. Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα της εταιρείας είναι να εξετάσει προσεκτικά τους διαθέσιμους προμηθευτές ώστε να επιλέξει τους καλύτερους -τόσο σε όρους ποιότητας, όσο και σε όρους κόστους, όπως τονίζει ο Γιοσινάγκα. «Πρέπει να συνεργαστούμε με κατασκευαστές εξαρτημάτων και να συνάψουμε νέες συνεργασίες», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Αν δεν το κάνουμε αυτό, δεν θα κατορθώσουμε να ακολουθήσουμε τις ραγδαίες εξελίξεις στον χώρο», συμπληρώνει.

 

Πηγή: insider.gr