Όταν αναφερόμαστε σε παλαιάς κοπής αυτοκίνητα το μυαλό μας πηγαίνει κατευθείαν σε οχήματα τα οποία χρησιμοποιούσαν κινητήρες εσωτερική καύσης, με τα ηλεκτρικά μοτέρ να χρησιμοποιούνται μόνο για τα παράθυρα και τους υαλοκαθαριστήρες. Ωστόσο, η Mercedes Benz είχε θέσει τις βάσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από πολύ παλιά.

Τον Μάρτιο του 1972, 45 χρόνια πριν, στο Συμπόσιο για την Μελέτη των Ηλεκτρικών Οχημάτων, η Γερμανική εταιρεία είχε αποκαλύψει το ηλεκτρικό βαν LE 306. Ύστερα από μερικούς μήνες, υπό το σλόγκαν «Mercedes-Benz – eco friendly thanks to electric drive», αρκετά πρωτότυπα ηλεκτρικά LE 306 χρησιμοποιήθηκαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972.

Mercedes Urban eTruck: Το concept ηλεκτρικό φορτηγό γίνεται πραγματικότητα

Το ηλεκτρικό LE 306 ήταν βασισμένο στο συμβατικό L 206/207, και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Kiepe και τον προμηθευτή μπαταριών Varta. Χρησιμοποιούσε κινητήρα 35-56kW, ο οποίος απέδιδε 47-75 ίππους. Η μπαταρία του ήταν στα 22kWh και έδινε αρκετή ενέργεια στο βαν να μεταφέρει έως και 1.000 κιλά φορτίο για 50-100 χιλιόμετρα. Μπορούσε να επιταχύνει έως τα 80 χιλιόμετρα την ώρα, και όπως τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποθήκευε ενέργεια στην μπαταρία κατά το φρενάρισμα.

Η Mercedes χρησιμοποιούσε τεχνολογία μπαταριών η οποία υπήρχε από τις αρχές του 20 αιώνα. Μάλιστα, μια αναφορά από το περιοδικό Lastauto Omnibus, που έλεγξε το πρωτότυπο LE 306, έβγαλε το συμπέρασμα ότι, «η επιτυχία του ηλεκτρικού powertrain θα κριθεί από την ανάπτυξη νέων μονάδων αποθήκευσης ενέργειας».

Στην δεκαετία του 80 η Mercedes ανέπτυξε δύο διάδοχους του LE 306. Το 307 Ε Postal βαν το 1980, με αυτονομία 70 χιλιομέτρων και το 308 Ε 8 χρόνια αργότερα. Την επόμενη δεκαετία παρουσίασε ηλεκτρικές εκδόσεις των Sprinter και Vito, με εμβέλεια έως και 150 χιλιόμετρα. Το πιο πρόσφατο ηλεκτρικό concept βαν της εταιρείας είναι το Vision Van, που αποκαλύφθηκε τον περασμένο χρόνο.