Η 39η έκδοση του Dakar Rally σημαδεύτηκε από δύο γεγονότα. Το πρώτο ήταν οι πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες, που οδήγησαν τους διοργανωτές στον επανασχεδιασμό τμημάτων της διαδρομής και το δεύτερο ήταν ο επιτυχής τερματισμός του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον δύσκολο αυτό αγώνα.

Σε έναν αγώνα όπου το 26% των συμμετοχών στην κατηγορία «αυτοκίνητα» εγκατέλειψαν, το ηλεκτροκίνητο ACCIONA 100% EcoPowered, από την Ισπανία, έφθασε στη γραμμή τερματισμού στο Buenos Aires, ως το μοναδικό από τα 18.000 οχήματα που έχουν λάβει μέρος στην ιστορία του Dakar Rally, χωρίς να καταναλώσει ούτε ένα γραμμάριο καυσίμου και χωρίς να εκπέμψει στο περιβάλλον ούτε ένα μόριο διοξειδίου του άνθρακα.

Το αυτοκίνητο είναι αποτέλεσμα της 5ετούς προσπάθειας του Τμήματος Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας της ACCIONA, του πολυεθνικού κολοσσού στους τομείς των κατασκευών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από την Ισπανία, και στην τρίτη συμμετοχή εφέτος στο Dakar Rally, με οδηγούς τους Ariel Jaton και Tito Rolon είδε τη σημαία του τερματισμού.

Κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην Ισπανία, το EcoPowered έχει 4×4 κίνηση, από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 250 kW, που αντιστοιχεί σε 340 ίππους. Η ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από έξι μονάδες συσσωρευτών ιόντων λιθίου υπέρ-ταχείας φόρτισης και από ένα φωτοβολταϊκό πλαίσιο (επί του αυτοκινήτου) ισχύος 100 W. Επισημαίνεται ότι η ACCIONA χρησιμοποιεί για τη φόρτιση των συσσωρευτών του EcoPowered ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών της εταιρίας.

Η πρώτη συμμετοχή στο Dakar Rally έγινε το 2015, αποτελώντας το πρώτο όχημα μηδενικών εκπομπών που πήρε μέρος στον ανταγωνισμό. Στη δεύτερη συμμετοχή, το 2016 εγκατέλειψε αφού είχε καλύψει το 80% της διαδρομής και αφού πρόλαβε να γίνει η πέμπτη συμμετοχή με τη μεγαλύτερη δημοσιότητα.

Για τον αγώνα του 2017, το αυτοκίνητο αναβαθμίστηκε με επανασχεδίαση του πλαισίου (σασί), εφοδιάστηκε με ελαφρύτερες μπαταρίες, ένα σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και έγινε τετρακίνητο. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τη συνεχή 5ετή εξέλιξη!!

 

Πηγή: τα δελτία τύπου της ACCIONA.