H Nissan παρουσίασε σήμερα το νέο σύστημα κίνησης e-POWER, το οποίο διατίθεται για πρώτη φορά στους καταναλωτές και σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην στρατηγική ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο της Nissan Intelligent Mobility.

Το e-POWER υιοθετεί την EV τεχνολογία από το Nissan Leaf, ωστόσο το νέο αυτό σύστημα κίνησης ενσωματώνει και ένα μικρό κινητήρα βενζίνης για να φορτίζει την υψηλής απόδοσης μπαταρία και να λειτουργεί ως γεννήτρια και όχι για την κίνηση του αυτοκινήτου. Έτσι εξαλείφεται η ανάγκη για έναν εξωτερικό φορτιστή και κατ’επέκταση την χρονοβόρα διαδικασία φόρτισης που απαιτούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ή τα plug-in hybrid.

Το σύστημα e-POWER διαθέτει ένα πλήρες ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που σημαίνει ότι οι εμπρός τροχοί κινούνται αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρικού μοτέρ. Στα υβριδικά αυτοκίνητα συμβαίνει το αντίθετο, δηλαδή ο κινητήρας βενζίνης χρησιμοποιείται κυρίως για τη μετάδοση της κίνησης και η μπαταρία είναι βοηθητική ή προσφέρει κίνηση για λίγα χιλιόμετρα. Το e-POWER χρησιμοποιεί μια μικρότερη μπαταρία από το LEAF, αλλά προσφέρει τα ίδια χαρακτηριστικά οδήγησης.

Ανάμεσα στα οφέλη του συστήματος e-POWER είναι ότι αποδίδει πολύ ροπή άμεσα, η ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του, όπως σχεδόν στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ακόμα η Nissan δεν ανακοίνωσε τεχνικά χαρακτηριστικά, ωστόσο υπόσχεται κατανάλωση συγκρίσιμη με εκείνη των συμβατικών υβριδικών, ειδικά κατά τη διάρκεια κίνησης στην πόλη. Βασικό όμως προτέρημά του είναι ότι προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, χωρίς όμως να χρειάζεται φόρτιση.

Το e-POWER τοποθετείται στο ανανεωμένο Nissan Note, το οποίο διαθέτει σχεδιαστικές αλλαγές τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό. Το Note e-POWER καταναλώνει 2,7 λτ./100 χλμ. βενζίνη. Ο κινητήρας – γεννήτρια των 1.2 λτ. έχει ισχύ 79 ίππων και 103 Nm ροπής και ο ηλεκτροκινητήρας (από τον οποίο περνάει η ισχύς στους τροχούς) αποδίδει 109 ίππους και 254 Nm ροπής. Το λανσάρισμά του στην Ιαπωνία ξεκινά σε τιμές από 2.759.213 γεν (24.010 ευρώ).

 

Πηγή: Autogreeknews.gr