H ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και η VW δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη νέα εποχή και ιδού πώς δηλώνει παρούσα με τέσσερα διαφορετικά μοντέλα. Ακόμη και αν στην Ελλάδα (αλλά και όχι μόνον) η συγκεκριμένη αγορά βρίσκεται σε… εμβρυακό στάδιο, η VW διαθέτει τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! και e-Golf και τα plug-in υβριδικά Golf GTE και Passat GTE.

Μάλιστα σε μια προσπάθεια γνωριμίας-εξοικείωσης του κοινού με τη συγκεκριμένη τεχνολογία η Volkswagen-Kosmocar διοργανώνει από τις 18 έως τις 24 Απριλίου την «εβδομάδα ηλεκτροκίνησης», στη διάρκεια της οποίας όποιος θέλει μπορεί να γνωρίσει στις εγκαταστάσεις της στο Μαρούσι αλλά και οδηγήσει όποιο από τα παραπάνω μοντέλα θέλει.

Αρχίζοντας από το μεγάλο οικογενειακό της εταιρείας, το Passat να σημειώσουμε πως είναι διαθέσιμο σε σεντάν και station έκδοση και χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και τον γνωστό μας κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.4 TSI με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 218 ίππους. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να κινηθεί μόνο με τον πρώτο, ο οποίος του εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 130 km/h με τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η κατανάλωση είναι μηδενική, όπως και οι εκπομπές ρύπων επίσης. Σε πλήρη εκμετάλλευση της συνδυαστικής του ισχύος, για το τυπικό 0-100 km/h απαιτούνται 7,4 sec με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225 km/h. Η τιμή του είναι 52.000 ευρώ για την έκδοση σεντάν και 53.400 για την έκδοση Variant.

Σημαντικά πιο φθηνό (37.950 €) είναι το αντίστοιχης τεχνολογίας Golf GTE. Εδώ η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους με τα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 7,6 » και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 222 km/h. Όπως και στο Passat η αυτονομία με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 50 km με ταχύτητες έως 130 km/h.

Αν θέλετε το αμιγώς ηλεκτρικό Golf, το e-Golf τότε πρέπει να εκταμιεύσετε στα 38.900 € και να συμβιβαστείτε με την ιδέα της αυτονομίας των 190 km. Εδώ όμως θα έχετε μια αμελητέα κατανάλωση της τάξης των 2,5 ευρώ για κάθε 100 km που αντιστοιχεί στην αξία του ηλεκτρικού ρεύματος. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 115 ίππους.

Τέλος, στο μικρό ηλεκτρικό της παρέας το e-up! συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων με αυτονομία  160 km και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 130 km/h. Η μέση κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αντιστοιχεί σε κόστος 2,3 ευρώ ανά 100 km, με την τιμή του αυτοκινήτου να φτάνει τα 28.000 ευρώ.

(Άρθρο του Θοδωρή Τσίκα, στο www.drive.gr, στις 14 Απριλίου 2016)