Δεν συμβαίνει συχνά σε μια νεοεμφανιζόμενη εταιρεία να διεκδικεί εξ’ αρχής την απόλυτη πρωτιά στις επιδόσεις του προϊόντος της, στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το κάνει μια μέχρι τώρα άγνωστη Κινέζικη εταιρεία παρουσιάζοντας το αυτοκίνητο “Next EV” ισχυριζόμενη ότι είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου.
Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγονται εδώ και αρκετές δεκαετίες, σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά μόνο κατά την τελευταία πενταετία οι μεγάλοι κατασκευαστές άρχισαν να τα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους πιεζόμενοι από την αυστηροποίηση των κανόνων σύμφωνα με τους οποίους θα κυκλοφορούν στο μέλλον τα συμβατικά αυτοκίνητα και παράλληλα επηρεαζόμενοι από το ότι η τεχνολογία των συσσωρευτών τα καθιστά πλέον περισσότερο λειτουργικά και ανταποκρινόμενα στις πραγματικές ανάγκες του χρήστη.
Έτσι εμφανίστηκαν λίγες νέες καινοτομικές εταιρείες, περισσότερο γνωστή εκ των οποίων είναι η Tesla του Elon Musk, η οποία προκάλεσε σύγχυση στους γίγαντες του κλάδου κατασκευάζοντας ένα αυτοκίνητο το οποίο εθεωρείτο μέχρι εκείνη την εποχή ως σχεδόν αδύνατο να κατασκευασθεί. Μια πολυτελή ηλεκτροκίνητη λιμουζίνα για επιχειρηματίες με αυτονομία μεγαλύτερη από 320 χιλιόμετρα.
Για να πούμε την αλήθεια, τα προϊόντα της Tesla θα συνεχίσουν να αποτελούν, μέχρις ενός σημείου, εμπόδιο στη διάδοση του NextEV’s NIO EP9 δοθέντος ότι η υπεροχή του τελευταίου κυρίως αναδεικνύεται στις δοκιμές επιτάχυνσης επί διαδρομής ¼ του μιλίου. Πάντως η ισχύς των 1000 kW (1341 ίππων) του NIO EP9 δοκιμάστηκε με επιτυχία στην τεράστια πίστα του Nurburgring στη Γερμανία, συνολικού μήκους 12,9 μιλίων, γνωστής και ως η «Πράσινη Κόλαση».
Σπάζοντας τα Ρεκόρ
Το ταχύτητας 314 χλμ/ω NIO EP9 έκανε γύρο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της NextEV σε 7 λεπτά και 5,12 δευτερόλεπτα δηλαδή κατά 17 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από το προηγούμενο ρεκόρ με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για να γίνει αντιληπτό το επίτευγμα θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο χρόνος αυτός είναι υποδεέστερος συγκρινόμενος με τους χρόνους που έχουν σημειώσει διαχρονικά, στην πίστα αυτή, τέσσερα μόνο αυτοκίνητα από τα οποία τα δύο ήταν καθαρόαιμα αγωνιστικά και τα άλλα δύο υπεραυτοκίνητα της Porsche και της Lamborghini. Επιπρόσθετα θα πρέπει να αναφερθεί ότι το EP9 μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε 45 λεπτά της ώρας αποκτώντας αυτονομία 425 χιλιομέτρων. Η παραγωγή και διάθεση αυτού του αυτοκινήτου στην αγορά δεν είναι ακόμα εγγυημένη, εάν όμως αυτό συμβεί, θα αποτελέσει γεγονός ικανό να αναθεωρήσει τους κανόνες στην αγορά των υπεραυτοκινήτων.
[masterslider alias=”ms-1-1″]
Η NextEV έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει έξη αυτοκίνητα τα οποία προορίζονται όλα για τους αρχικούς μετόχους της εταιρείας, αλλά ακόμα και εάν το κόστος καθενός από αυτά θα ανέλθει σε περίπου 1,2 εκατομμύρια δολάρια, η εταιρεία σκέπτεται την πιθανότητα μιας επιπρόσθετης μικρής σειράς παραγωγής εφόσον βέβαια καταφέρει να προσελκύσει την προσοχή των διεθνών αγορών.
Η Κίνα είναι πρόσφορη σε δραστηριότητες που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων γιατί το επίπεδο ρύπανσης που επικρατεί σε πολλές πόλεις της πιέζει το Πεκίνο να ενθαρρύνει την ανάληψη τέτοιων δραστηριοτήτων από νέες καινοτομικές εταιρείες που δεν είχαν σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι σήμερα. Μερικές από αυτές όπως π.χ. η NextEV αλλά και κάποιες πολύ μεγάλες εταιρείες του κλάδου των επικοινωνιών φαίνεται να έχουν την ικανότητα όχι μόνο να σχεδιάσουν και κατασκευάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και να προσελκύσουν αγοραστές από τις διεθνείς αγορές.
Η αναπτυσσόμενη Κινέζικη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στις αρχές της χρονιάς, η κρατική εταιρεία Beijing Auto International Corporation παρουσίασε έναν κλάδο ηλεκτροκίνησης των οχημάτων που τον ονόμασε ArcFox προϊόν του οποίου είναι το αυτοκίνητο ArcFox-7. Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 603 ίππων, είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 100 χλμ/ω από στάση σε λιγότερα από τρία δευτερόλεπτα παρά το ότι ή μέγιστη ταχύτητά του είναι μικρότερη εκείνης του EP9 αφού φθάνει μόνο τα 250 χλμ/ω. Η αυτονομία του είναι επίσης μικρότερη φτάνοντας τα 300 χλμ.
Ένας άλλος κατασκευαστής, η TechRules ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει ένα πρωτοποριακό υβριδικό υπεραυτοκίνητο στην πίστα του Silverstone στην Αγγλία. Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από το ασυνήθιστο αρκτικόλεξο TREV το οποίο μοιάζει να σημαίνει Turbine-Recharging Electric Vehicle και κινείται στο χώρο των τεχνολογιών αιχμής όπως είναι τα ανθρακονήματα, οι εξελιγμένοι συσσωρευτές ιόντων λιθίου και η πρόωση και στους τέσσερις τροχούς στοχεύοντας σε μια τελική ταχύτητα των 350 χλμ/ω και με αυτονομία μεταξύ των ανεφοδιασμών που θα υπερβαίνει τα 2000 χλμ. Ακόμα και οι επιλογές ως προς το καύσιμο φαίνεται να είναι ανοικτές. Μια έκδοση που ονομάζεται AT96 μπορεί να χρησιμοποιεί κηροζίνη, ντίζελ ή βενζίνη ενώ μια άλλη που ονομάζεται GT96 θα κινείται με φυσικό αέριο.
Η Qiantu Motor’s K50, ένας ακόμα πρωτοεμφανιζόμενος κατασκευαστής του 2016, βρίσκεται σχεδόν στα όρια των πολύ γρήγορων αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας αλουμίνιο και ανθρακονήματα, τετρακίνηση και ένα ισχυρό ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων και επιτυγχάνοντας επιδόσεις που ανταγωνίζονται εκείνες πολλών περιώνυμων Ευρωπαίων κατασκευαστών όπως π.χ. τελική ταχύτητα άνω των 200χλμ/ω και επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ω σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.
Οι άλλοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων εισέρχονται στην αγορά
Βεβαίως και οι άλλοι κατασκευαστές δεν πρόκειται να αφήσουν τους Κινέζους να μονοπωλήσουν για πολύ τα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα, ετοιμάζοντας ήδη τα δικά τους ανταγωνιστικά προϊόντα. Ο γίγαντας VW Group αναπτύσσει ταχύτατα τα δικά του υποσυστήματα και εξαρτήματα και επιδεικνύει ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στα οποία θα τα χρησιμοποιήσει – την Porsche Mission E. Είναι μια τετράπορτη ηλεκτροκίνητη έκδοση με επιδόσεις αντάξιες πολλών σπορ αυτοκινήτων και με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ταχείας επαναφόρτισης των συσσωρευτών του.
Ακόμα και η αφρόκρεμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που συνήθως επισκοπεί υπεροπτικά τα συμβαίνοντα, φαίνεται ότι δεν παραμένει άτρωτη απέναντι στη γενική απαίτηση για καλύτερα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά των προϊόντων της. Τα ταχύτατα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν η Ferrari και η McLaren ετοιμάζονται νε δεχθούν διαφόρων βαθμών εξηλεκτρισμό η δε Βρετανική Εταιρεία διαρρέει την πληροφορία ότι ετοιμάζει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο υπεραυτοκίνητο.
Είναι πάντως ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτές οι ιστορικές φίρμες της αυτοκινητοβιομηχανίας οφείλουν να προστατεύσουν τη μεγάλη φήμη τους αποφεύγοντας την ανάληψη ρίσκων ενώ οι νέες εταιρείες σαν την NextEV διαθέτουν εκατοντάδες εκατομμυρίων δολαρίων και ταυτόχρονα τίποτα να χάσουν από πλευράς φήμης.
Σε κάθε περίπτωση η κατάκτηση της πελατείας είναι κάτι υπεράνω αριθμών και φυσικά μεγαλύτερη πρόκληση για εταιρείες όπως είναι η NextEV, η TechRules και η ArcFox σε σχέση με την επίτευξη κάποιων ρεκόρ στην πίστα του Nurburgring.
Στο παρελθόν οι πελάτες που μπορούσαν να πληρώσουν ένα εκατομμύριο δολάρια για να αγοράσουν ένα υπεραυτοκίνητο εξέταζαν φυσικά και τη φήμη του κατασκευαστή του. Οι νέες Κινέζικες εταιρείες πρέπει να ελπίζουν ότι αυτό δεν θα συνεχίσει να ισχύει στο μέλλον για τους αγοραστές ενός ηλεκτρικού υπεραυτοκινήτου το οποίο όχι μόνο θα διαφέρει από όλα όσα μέχρι τώρα γνωρίζαμε αλλά θα πρέπει κιόλας να μπαίνει στην φόρτιση κάθε βράδυ μετά τη χρήση του.