Δημοσιεύτηκε η είδηση αλλαγής της Βελγικής νομοθεσίας κινήτρων για την αγορά αναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων και την εισαγωγή προϋπόθεσης ελάχιστης χωρητικότητας των συσσωρευτών τους, αναλόγως του βάρους τους, προκειμένου να εντάσσονται σε αυτά.
Σχολιαστής της είδησης έσπευσε να γράψει ότι: «Οι Βέλγοι δίνουν ιδέες στην Αθήνα»
Για όσους όμως γνωρίζουν τα πράγματα η αλήθεια είναι ότι μάλλον το αντίστροφο συμβαίνει. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα εκφράζει απόψεις στα θέματα της ηλεκτροκίνησης οι οποίες αργότερα γίνονται αποδεκτές και εφαρμόζονται από άλλες χώρες. Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. από διετίας και σε όλες τις διεθνείς του επαφές υποστηρίζει ότι για να υπάγονται τα αναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα σε κίνητρα και απαλλαγές πέραν εκείνων που απολαμβάνουν τα μη αναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή υβριδικά αυτοκίνητα (τα συνήθη υβριδικά) θα πρέπει να διαθέτουν χωρητικότητα συσσωρευτών ικανή να τους εξασφαλίζει μια αξιόλογη αυτονομία κινήσεως ως αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκειμένου οι αστικές τους μετακινήσεις να γίνονται με μηδενικές εκπομπές και με πολύ χαμηλή κατανάλωση.
Στις προτάσεις που υπέβαλλε τον περασμένο Σεπτέμβρη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών περιλαμβάνει τα κατωτέρω:
“ Για την προώθηση των πωλήσεων όλων των κατηγοριών των αναφορτιζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως αυτά αναφέρονται στο διάγραμμα της παραγράφου 3 ανωτέρω και προσδιορίζονται από την κοινοτική οδηγία 2014/94/ΕΕ:
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κινούνται με την ενέργεια των επί του οχήματος συσσωρευτών (BEV), τα ίδια ως άνω ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κινούνται με την ενέργεια των συσσωρευτών τους αλλά που επιπρόσθετα φέρουν και μονάδα επέκτασης της αυτονομίας τους (REEV), τα αναφορτιζόμενα υβριδικά – ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (PHEV) με δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης σε απόσταση τουλάχιστο 40 χιλιομέτρων (*) και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φέρουν μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ενεργειακών στοιχείων (FCEV) απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τέλους ταξινόμησης
(*) Ο προτεινόμενος όρος περιορισμού της ελάχιστης απόστασης που θα πρέπει να μπορεί να διανύει ένα αυτοκίνητο τύπου PHEV ως αμιγώς ηλεκτρικό προκειμένου να ενταχθεί στα κίνητρα συνιστάται για την εξασφάλιση της δυνατότητάς του να συμβάλλει αποτελεσματικά στη βελτίωση της ατμόσφαιρας στο αστικό περιβάλλον”
Άλλωστε η πρόσφατα αναρτηθείσα στην ιστοσελίδα μας ανάλυση με τίτλο: «ΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (PHEV) – Είναι ρεαλιστικές αυτές οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών;» ακριβώς στο ίδιο θέμα στοχεύει δηλαδή στην ανάγκη ορθής χρήσης αυτού του τύπου των αυτοκινήτων προκειμένου να επιτυγχάνονται οι υπεσχημένες οικονομίες καυσίμου και να απολαμβάνει ο αστικός ιστός την καθαρότερη δυνατή ατμόσφαιρα.