Η ιδέα της καθοδόν αντικατάστασης της εκφορτισμένης συστοιχίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μια άλλη πλήρως φορτισμένη (Battery Swap), ως τρόπου γρήγορου ανεφοδιασμού, είναι παλαιά. Μια από τις πρώτες εμπορικές εφαρμογές της υλοποιήθηκε προ δεκαετίας περίπου από την Better Place σε συνδυασμό με αυτοκίνητα Renault Fluence Z.E. και κατέληξε σε μεγάλη εμπορική αποτυχία. Εφαρμογή της επίσης γίνεται σήμερα στην Κίνα από την κατασκευάστρια εταιρεία ΝΙΟ για ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου της. Τέλος η Tesla δηλώνει ότι το Μοντέλο της S είναι κατάλληλο για μια τέτοια εφαρμογή, την οποία όμως μέχρι σήμερα δεν προώθησε, με μοναδική εξαίρεση μια πολύ μικρή εγκατάσταση που ακόμα ετοιμάζει στο Harris Ranch στην Coalinga της Καλιφόρνια, προφανώς για κάποιο πιλοτικό πρόγραμμα.
Πιλοτική εγκατάσταση της Tesla υπό αποπεράτωση στην Coalinga, Calif.
Η ελληνική πρόταση βελτιωμένης μεθόδου Battery Swapping έρχεται με πρωτοβουλία του κ. Νικολάου Μπακογιάννη, Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου (n.bakogiannis@gmail.com) ό οποίος όχι μόνο έχει συντάξει μια αναλυτική εργασία σχετικά με το θέμα αυτό με τίτλο “Rethinking Battery Swapping”αλλά έχει προχωρήσει και στη μοντελοποίηση της πρότασης του προκειμένου να εξασφαλίσει την πατέντα της.
Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, του οποίου ζήτησε την υποστήριξη, όπως κάνει πάντα σε τέτοιου είδους αιτήματα, του ανέλυσε τις απόψεις του και προθυμοποιήθηκε να υποστηρίξει την προσπάθεια με τη δημοσίευσή της στην ιστοσελίδα του.
To Tesla Model S στην σχεδιαζόμενη πλατφόρμα του Battery Swap
Σταθμός Battery Swap της NIO στην Κίνα
Για την ανάγνωση της εργασίας “Rethinking Battery Swapping” κάντε κλικ εδώ
Για το βίντεο της μοντελοποίησης κάντε κλικ εδώ https://youtu.be/cPFsTPwTIwg