8 Οκτωβρίου, 2018 από τον Charles Morris
Υπάρχει ένα καινούργιο είδος ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου το οποίο δοκιμάζεται κάπου στην Ευρώπη από την εταιρεία Elaphe Propulsion. Η ευρωπαϊκή αυτή εταιρεία η οποία εξειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτροκινητήρων κατάλληλων για ενσωμάτωση στους τροχούς του αυτοκινήτου κατασκεύασε ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο βασισμένο στην πλατφόρμα ενός Audi R8 το οποίο μοιάζει τελικά να στερείται παντελώς προωστήριου συστήματος και οιασδήποτε διατάξεως μετάδοσης της κίνησης.
Η συνολική του διάταξη στηρίζεται στην ενσωμάτωση στην εσωτερική πλευρά των τροχών του ειδικών ηλεκτροκινητήρων σχεδίασης και κατασκευής της Elaphe Propulsion, εξαιρετικά μικρών διαστάσεων – με διατομή μόλις 2 εκατοστόμετρων πάχους και 6 εκατοστόμετρων πλάτους – που μοιάζουν με ένα ζευγάρι δακτυλιδιών.
Σύμφωνα με την Elaphe η τεχνολογία ενσωμάτωσης των ηλεκτροκινητήρων στους τροχούς απαλλάσσει τους σχεδιαστές αυτοκινήτων από την ανάγκη διάθεσης χώρου εγκατάστασης του ηλεκτροκινητήρα επί του αυτοκινήτου και περιορίζει τις ενεργειακές απώλειες που προκαλεί το οποιοδήποτε σύστημα μετάδοσης της κίνησης.
Το 2017 η Elaphe επέδειξε ένα πρωτότυπο SUV με ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς και με συνολικό βάρος 2,4 τόνους το οποίο επιτάχυνε από στάση μέχρι την ταχύτητα των 100 χλμ/ω σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα.
Αυτή τη φορά οι μηχανικοί της εταιρείας αποπειρώνται να επιτύχουν αυτή την επιτάχυνση σε χρόνο μικρότερο των 3 δευτερολέπτων με την αξιοποίηση της τεχνολογίας των ενσωματωμένων στους τροχούς ηλεκτροκινητήρων. Το νέο πρωτότυπο βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της εξέλιξης αλλά τα τελευταία video από τις δοκιμές δείχνουν τα ελαστικά του να βάζουν φωτιά στην άσφαλτο κατά τις μετρήσεις της επιτάχυνσης. Οι πρώτες δοκιμές με τη διαθέσιμη ροπή στο φυσιολογικό της επίπεδο και χωρίς καμιά ιδιαίτερη ρύθμιση έδωσαν τιμές περί τα 3,5 δευτερόλεπτα.
Οι τέσσερεις ενσωματωμένοι στους τροχούς ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυασμένη ροπή της τάξεως των 6,000 Nm και ισχύ 440 kW. Όλα τα ηλεκτρονικά ισχύος που ελέγχουν τους ηλεκτροκινητήρες έχουν επίσης σχεδιασθεί και κατασκευασθεί από την ίδια την εταιρεία.
Οι τεχνικοί της Elaphe εργάζονται στην εξέλιξη των ηλεκτροκινητήρων αυτού του τύπου για περισσότερο από δέκα χρόνια και τώρα έχουν προσεγγίσει το τελικό στάδιο μαζικής παραγωγής τους σε ρυθμούς ικανούς να ανταποκριθούν σε ζήτηση από κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η εταιρεία έχει ήδη εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα με δυναμικότητα 20.000 μονάδων σε ετήσια βάση και ευρίσκεται σε αναζήτηση κεφαλαίων για την περαιτέρω επαύξηση αυτής της δυναμικότητας στα επόμενα δύο έτη.