Η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε τελικά να διαφημίσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

24/06/2019

Δημοσιεύθηκε 8 Ιουνίου 2019 από τον Charles Morris (NewswireThe Vehicles)

Κατά τα τελευταία χρόνια, εμείς οι δημοσιογράφοι του αυτοκινητιστικού τύπου, κριτικάραμε έντονα την αυτοκινητοβιομηχανία γιατί δεν προχωρούσε στην απαραίτητη διαφημιστική καμπάνια ενώ ταυτόχρονα έδειχνε να δυσανασχετεί με το περιορισμένο ενδιαφέρον που εκδηλωνόταν από της πλευράς των καταναλωτών προκειμένου να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι θεωρούμε δίκαιο να αναδείξουμε το γεγονός ότι άρχισαν τώρα τελευταία να εμφανίζονται διαφημιστικά μηνύματα που προαναγγέλλουν την επικείμενη  διάθεση στην αγορά ορισμένων ηλεκτρικών μοντέλων.

Διάφορες τηλεοπτικές καμπάνιες έχουν αναφερθεί κατά τα τελευταία χρόνια  στο ζήτημα της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων αλλά μέχρι τώρα οι περισσότεροι από τους διαμορφωτές των τάσεων της αγοράς δεν ενθάρρυναν τους υποψήφιους αγοραστές και λειτουργούσαν αρνητικά για την ευρύτερη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Toyota και η Lexus για παράδειγμα έχουν επανειλημμένα τρέξει καμπάνιες με αρνητικό περιεχόμενο για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα περιλαμβανομένης και μιας η οποία δεν κολάκευε  το μοντέλο BMW i3 όπως και άλλων που αποθάρρυναν γενικότερα την επιλογή των αναφορτιζόμενων από το δίκτυο υβριδικών αυτοκινήτων.

Περιέργως μάλιστα ένα ζεύγος κατασκευαστών έτρεξε καμπάνιες που στόχευαν στην αποθάρρυνση της άμεσης αγοράς ιδιωτικής χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως για παράδειγμα εκείνη που περιέγραφε το Audi e-tron σαν ένα ονειρικό αυτοκίνητο, αλλά για το μακρινό μέλλον και πρόσφατα μιας άλλης για το Toyota Corolla Hybrid στην οποία εμφανιζόταν σαν πλεονέκτημα το ότι δεν χρειαζόταν να συνδέεται με το δίκτυο προκειμένου να φορτίσει τους συσσωρευτές του. (Τι ειρωνεία όμως ! Το Toyota Prius Prime PHEV αναδείχθηκε πρόσφατα ως το δεύτερο περισσότερο πωλούμενο αναφορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο στις ΗΠΑ)

Μια λαμπρή διαφήμιση του 2014 είναι εκείνη για το VW e-Golf στην οποία εμφανίζονται μαζί ο William Shatner και ο Leonard Nimoy και παρουσιάζουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σαν τον κολοφώνα της σύγχρονης τεχνολογίας. Πιο πρόσφατα, σαν μέρος της μετάνοιας για το θέμα των ρυπαρών κινητήρων ντίζελ, ζητήθηκε από την  VW να τρέξει διαφημιστικές καμπάνιες για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένο κατασκευαστή και σε μια από αυτές, κατά ειρωνεία της τύχης, φαίνεται το Chevy Bolt. Ας σημειωθεί ότι δεν έχουμε δει στην τηλεόραση διαφήμιση για το Chevy Bolt αν και η GM έχει κάνει αξιόλογη έντυπη διαφήμιση για το μοντέλο αυτό.

Ο Fred Lambert της Electrek λέει ότι η καλύτερη διαφήμιση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εκείνη η έντυπη για το μοντέλο Dodge Challenger Demon, στην οποία τονίζεται ότι αυτό το εξαιρετικά διψαλέο για καύσιμα σπορ αυτοκίνητο έχει τις «καλύτερες» επιδόσεις της αγοράς, αλλά με μικρότερα γράμματα στη συνέχεια  διευκρινίζεται ότι η λέξη «καλύτερες» δεν περιλαμβάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η τελευταία σοδιά διαφημίσεων ανήκει σε μια νέα γενιά με καινούργια και περισσότερο αποδοτικά μηνύματα. Τέσσερα τελευταία τηλεοπτικά σποτ προβάλλουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και, το σπουδαιότερο, ξεκαθαρίζουν ότι αναφέρονται σε μοντέλα που διατίθενται ήδη στην αγορά και επομένως μπορούν να επιλεγούν άμεσα από τους υποψήφιους αγοραστές.

Η νέα διαφήμιση της Nissan για το LEAF εξομοιώνει την οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με γλίστρημα μέσα από τον αέρα λέγοντας ότι αυτή ακριβώς είναι ή αίσθηση που «πρέπει να μας δίνει η οδήγηση»

Σε μια εντυπωσιακή διαφήμιση της Jaguar, το I-PACE εκτελεί ένα βραδινό γύρο στη φημισμένη πίστα του «Grand Prix του  Monaco» και ταυτόχρονα μας λέει ότι «βρυχάται σιωπηλά». Αυτό είναι πράγματι ένα επιτυχημένο σποτ δοθέντος ότι οι ηλεκτρικές Jaguar I-PACE συμμετέχουν στους αγώνες «eTrophy series», σε συνδυασμό με τους αγώνες των ηλεκτρικών μονοθέσιων Formula E, και με τον τρόπο αυτό αποδεικνύουν στους υποψήφιους αγοραστές τις εξαιρετικές επιδόσεις τους.

Η καλύτερη από τις τελευταίες τηλεοπτικές διαφημίσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εκείνη του Audi e-tron, στην οποία γίνεται αναφορά στις αντιδράσεις του υποψήφιου αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ένας διστακτικός αγοραστής  υποβάλλεται στη δοκιμασία περιπετειώδους διαδρομής με ένα e-tron που κινείται σε άμμο, πάγο και δυνατή βροχή με μεγάλη ταχύτητα σε ρυθμό ενός μονοθέσιου ηλεκτρικού τύπου Formula E (H Audi συμμετέχει με δική της ομάδα στους αγώνες Formula E). Τελικά μια χαμογελαστή οικογένεια φαίνεται να συνδέει το καλώδιο της ταχείας φόρτισης με το αυτοκίνητο μέσα σε ένα πολύ ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον ενός σύγχρονου σταθμού ταχυφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μακριά από το χαώδες και ρυπαρό περιβάλλον ενός βενζινάδικου.

Αυτό ακριβώς είναι το είδος του μηνύματος που χρειαζόμαστε να βλέπουμε, αφού όλοι όσοι ασχολούνται με την έρευνα της αγοράς επιβεβαιώνουν ότι οι δισταγμοί των αγοραστών κυρίως προέρχονται από μικροπαρεξηγήσεις που αφορούν στη χρηστικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων άλλες μεν εύλογες και άλλες παράλογες.  Στο τέλος όμως το μήνυμα είναι: «Αγοράστε το αμιγώς ηλεκτρικό SUV e-tron. Καπαρώστε το δικό σας σήμερα». Ναι, φίλοι μας, είναι ένα ηλεκτρικό SUV και μπορείτε να το αγοράσετε τώρα. (Η Audi άρχισε τις παραδόσεις του e-tron στην Αμερικάνικη αγορά από τον περασμένο Απρίλη).

Είναι γεγονός ότι η Audi τρέχει τώρα αρκετές διαφημιστικές καμπάνιες για το e-tron. Στην αρχή της χρονιάς μια τηλεοπτική διαφήμιση στην Αγγλία εστίαζε στα προτερήματα αυτού του ηλεκτρικού off-road και αφίσες στο Βερολίνο έδειχναν ένα δύσπιστο μορφασμό προς την Tesla αποκαλώντας το e-tron ως αυτοκίνητο που θα έπρεπε να έχει ο Musk. Επίσης αφίσες που διαφημίζουν το e-tron αναρτήθηκαν πρόσφατα και στην περιοχή του Los Angeles.

Ένα ηλεκτροκίνητο Audi εμφανίσθηκε επίσης στην τελευταία ταινία των Avengers αν και τελικά ή όλη εικόνα χάλασε από ένα ανόητο ηχητικό τρικ που αναπαράγαγε το θόρυβο ενός συμβατικού αυτοκινήτου. (Επίσης μερικά Tesla εμφανίσθηκαν σε πρόσφατες εκδόσεις video-games εφοδιασμένα με πλήρεις σωλήνες εξαγωγής καυσαερίων και κάνοντας εκκωφαντικούς θορύβους)

Πηγές: ElectrekAutomotive News