Η χώρα μας δεν βρίσκεται πάντα στο περιθώριο των εξελίξεων, όπως συνηθίζουμε να γκρινιάζουμε. Υπάρχουν στον τόπο μας δημιουργικές δυνάμεις που πρωτοπορούν, σχεδιάζουν με προοπτική και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προβλέποντας έγκαιρα και εύστοχα το όσα πρόκειται να συμβούν.
Στο τέλος της φετινής χρονιάς και στο πρώτο εξάμηνο της επόμενης, θα βλέπει η ανθρωπότητα στην τηλεόραση αγώνες ηλεκτροκίνητων μονοθέσιων αυτοκινήτων τύπου Formula – E που θα τελούνται σε διαφορετικές κάθε φορά μεγαλουπόλεις της υφηλίου. Ίσως να ακούγεται περίεργο αλλά η Ελλάδα έχει συμβάλλει στην υλοποίηση αυτού του επιτεύγματος ως ένα από τα πρώτα (1991), και επομένως παλαιότερα, κράτη-μέλη της αρμόδιας επιτροπής της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA.
Όσοι από τον εκπαιδευτικό/τεχνολογικό χώρο έχουν ασχοληθεί με την ερευνητική πρόκληση της κατασκευής οχήματος που να κινείται αποκλειστικά με την ηλιακή ενέργεια γνωρίζουν ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, επικρατούν σήμερα τα ηλιακά οχήματα τύπου «Olympia Class». Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι αυτά τα οχήματα ονομάστηκαν έτσι γιατί οι τεχνικές τους προδιαγραφές αποτέλεσαν εργασία και πρόταση της Ελλάδας προς τους διεθνείς φορείς του συγκεκριμένου χώρου, της οποίας η αποδοχή συμφωνήθηκε με έγγραφο που υπογράφτηκε το 2004 σε επίσημη τελετή στο Δημαρχείο της Αρχαίας Ολυμπίας.
Στην Αθήνα εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες η εγκατάσταση μιας σύγχρονης μονάδας υπερταχείας φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων παροχής συνεχούς ρεύματος ισχύος 50kW η οποία είναι κατάλληλη τόσο για τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα με υποδοχή CHAdeMO όσο και για τα Ευρωπαϊκά με υποδοχή Combo. Αξιοσημείωτο είναι ότι η μονάδα αυτή είναι μόλις η δεύτερη που εγκαθίσταται στον Ευρωπαϊκό χώρο και διαθέτει αυτές τις δυνατότητες.
Η Ελλάδα υπήρξε μια από τις πρώτες χώρες που υποστήριξαν, με ουσιαστικά κίνητρα (Ν. 2052/92) τη διάδοση της υβριδικής τεχνολογίας. Εκείνη την εποχή οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες πίστευαν ότι η υβριδική τεχνολογία δεν είχε τίποτα περισσότερο να προσφέρει από ότι μπορούσε να προσφέρει η πετρελαιοκίνηση. Στις διεθνείς συναντήσεις η χώρα μας επίμονα ισχυριζόταν ότι η υβριδική τεχνολογία πρέπει να υποστηριχτεί γιατί αποτελεί το πρώτο στάδιο μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Οι εξελίξεις τη δικαίωσαν. Σήμερα όλοι αναγνωρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί την τεχνολογία του μέλλοντος και ότι η υβριδική τεχνολογία ήταν εκείνη που της άνοιξε διάπλατα το δρόμο. Το αποτέλεσμα των τότε πρωτοποριακών κυβερνητικών αποφάσεων υπήρξε θετικό αφού η χώρα μας όχι μόνο απόκτησε σύγχρονο στόλο αυτοκινήτων χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης αλλά επιπλέον δημιούργησε ανθρώπινο δυναμικό εκπαιδευμένο στην υποστήριξη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της γενιάς που έρχεται.
Η χώρα μας όμως φιλοδοξεί και τώρα να καταστεί μια από τις πρώτες Ευρωπαϊκές χώρες η οποία θα προσδιορίσει, με εθνική νομοθεσία, το συνολικό πεδίο των επιμέρους τεχνολογιών που συνιστούν τη σύγχρονη μορφή της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων. Τα συναρμόδια Υπουργεία επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις της Επιτροπής του ΥΠΕΚΑ/ΓΓΕΚΑ/Δ6/21612/20.09.2011 και τις εισηγήσεις του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. και εύλογα αναμένονται ενέργειες για τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Είναι γενικής αποδοχής ή άποψη ότι η οικονομική κρίση πρέπει να αντιμετωπισθεί με την ανάπτυξη καινοτομικών επιχειρηματικών δράσεων και ότι για τη δημιουργία των οποίων προϋπόθεση είναι η εξάλειψη των όποιων στρεβλώσεων και αγκυλώσεων του ισχύοντος θεσμικού μας πλαισίου. Οι για το σκοπό αυτό αναγκαίες νομοθετικές πράξεις επιβάλλεται να υλοποιηθούν άμεσα. Η Ελλάδα χρειάζεται να αποκτήσει το ταχύτερο δυνατό αισιόδοξη προοπτική και πίστη στις δυνατότητές της.