Η ηλεκτροκίνηση των πλοίων, σε διάφορες μορφές, εφαρμόζεται τα τελευταία 70 χρόνια όπως φυσικά και των υποβρυχίων, των σκαφών μεγάλου βάθους κ.λπ. Όμως πρόσφατα μια νέα ναυτική εφαρμογή, που έλκει την καταγωγή της κατευθείαν από τον κόσμο του αυτοκινήτου, δείχνει να αλλάζει τα δεδομένα του χώρου της. Η υβριδική τεχνολογία αποδεικνύεται ότι βελτιώνει σημαντικά τα τεχνοοικονομικά στοιχεία εκμετάλλευσης των ρυμουλκών που επιχειρούν νύκτα και μέρα στα μεγάλα λιμάνια και περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της λειτουργίας τους. Η πρώτη απόπειρα έγινε στην Αμερική to 2009, από τα ναυπηγεία της Foss, αρχής γενομένης από το ρυμουλκό Carolyn Dorothy που ακολουθήθηκε το 2012 από τη μετασκευή του ρυμουλκού Campbell Foss. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η σχεδίαση του υβριδικού συστήματος, το οποίο μάλιστα διαθέτει και τις δυνατότητες ενός plug-in αφού μπορεί να φορτίζει τους συσσωρευτές του από το δίκτυο, όταν δεν επιχειρεί, έτυχε και της γνωστής επιβράβευσης “EPA’s Clean Air Excellence Award” λόγω της μείωσης των εκπομπών όσο και της κατανάλωσης καυσίμου που επιφέρει.
Η Ευρώπη δεν άργησε να ακολουθήσει αφού πρόσφατα τα Ολλανδικά ναυπηγεία Damen παρέδωσαν στους ιδιοκτήτες του το υβριδικό ρυμουλκό “Bernardus” για το οποίο ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξε το λιμάνι του Rotterdam στην προσπάθειά του να καταστεί περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον. Η σχεδίαση του προωστήριου συστήματος αυτού του ρυμουλκού βασίστηκε στην αυτόματη και συνεχή επιλογή του καλύτερου μίγματος πρόωσης από τους πετρελαιοκινητήρες και της πρόωσης από τους ηλεκτροκινητήρες και τους συσσωρευτές, ανάλογα με τις κάθε φορά λειτουργικές συνθήκες. Τα ναυπηγεία Damen δηλώνουν ότι, συνεργαζόμενα με το Imares Institute του πανεπιστημίου του Wageningen, είναι σε θέση να σχεδιάσουν υβριδικά προωστήρια συστήματα ειδικά μελετημένα για τις συνθήκες λειτουργίας των ρυμουλκών κάθε μεγάλου λιμανιού.