Την Παρασκευή 7 τρέχοντος, η BMW αποκάλυψε την επόμενη γενιά του μοντέλου Χ5 στην έκδοση του επαναφορτιζόμενου υβριδικού το οποίο όμως θα διαθέτει πολύ μεγαλύτερη αυτονομία ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο και θα εφοδιάζεται με εξακύλινδρο κινητήρα αντί του τετρακύλινδρου που χρησιμοποιεί σήμερα το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Χ5.
Οι αλλαγές αυτές επιβεβαιώνουν την τάση που διαμορφώνεται πλέον μεταξύ των κατασκευαστών οι οποίοι, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των αγοραστών, προτίθενται να προσφέρουν αυτοκίνητα τα οποία θα τους εξυπηρετούν στις αστικές τους μετακινήσεις, κινούμενα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα μηδενικών εκπομπών και ρύπων, και ταυτόχρονα θα μπορούν να ικανοποιούν και κάθε άλλη απαίτηση μετακίνησης όπως είναι οι μακρινές διαδρομές και τα ταξίδια.
Η λύση αυτή προσφέρεται σε όλους όσους θέλουν να συμμετάσχουν στην παγκόσμια προσπάθεια απαλλαγής των αστικών κέντρων από την υπέρμετρη ρύπανση και ηχορύπανση και ταυτόχρονα να εξοικονομούν ενέργεια αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να διαθέτουν δεύτερο αυτοκίνητο προκειμένου να ικανοποιούν όλες τις ανάγκες τους για μετακινήσεις.
Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. από μακρού υποστηρίζει ότι τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα πρέπει να προσφέρουν στον ιδιοκτήτη τους αξιόλογη αυτονομία και ικανοποιητική μέγιστη ταχύτητα, κινούμενα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα, έτσι ώστε να χρησιμοποιούνται κανονικότατα ως ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις αστικές μετακινήσεις των ιδιοκτητών τους.
Αυτή την άποψη είχε δημοσίως εκφράσει κατά το παρελθόν όταν οι κατασκευαστές είχαν αρχίσει να παρουσιάζουν επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα με πολύ μικρές αυτονομίες, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητων, της τάξεως των 10 έως 20 χιλιομέτρων.
Σε υποστήριξη αυτής της θέσης του είχε αρμοδίως εισηγηθεί στη διοίκηση τη σκοπιμότητα αντιμετώπισης, από πλευράς απαλλαγών και κινήτρων, των επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου BEV υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα διαθέτουν αυτονομία, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τουλάχιστο 60 χιλιομέτρων.
Η εισήγηση αυτή βεβαίως και θα επανέλθει τώρα με την ευκαιρία της προσφοράς στο αγοραστικό κοινό τέτοιου τύπου επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων όπως είναι το τρίτης γενιάς X5 xDrive45e iPerformance το οποίο θα προσφέρει 80 χιλιόμετρα αυτονομία ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο αξιοποιώντας μια, σημαντικής χωρητικότητας, συστοιχία συσσωρευτών η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτή η αυτονομία αποτελεί φυσικά σημαντική βελτίωση συγκρινόμενη με την αυτονομία των 22 χιλιομέτρων του υπό παραγωγή μοντέλου 2018 BMW X5 xDrive40e.
Η BMW ανακοίνωσε ότι το νέο X5 xDrive45e iPerformance θα διαθέτει πέντε θέσεις επιβαινόντων χωρίς να προσφέρει τη δυνατότητα επαύξησής τους σε επτά, με την προσθήκη τρίτης σειράς καθισμάτων, όπως ισχύει για το συμβατικό X5s. Ο χώρος των αποσκευών θα είναι επίσης κατά περίπου 150 λίτρα μικρότερος από τον χώρο αποσκευών του συμβατικού X5s.
Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα θα είναι ίση με 112 ίππους. Ο νέος εν σειρά εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας θα παράγει ισχύ 286 ίππων έτσι ώστε η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς να ανέρχεται σε 394 ίππους και η αντίστοιχη ροπή σε 600 N-m.
Το νέο Χ5 θα χρησιμοποιεί το ίδιο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων με τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα όπως εκείνο του υπό παραγωγή X5 xDrive40e και θα διαθέτει το ίδιο μηχανικό σύστημα τετρακίνησης όπως του συμβατικού X5s.
Η μεγαλύτερη συστοιχία συσσωρευτών θα επιτρέπει τώρα την ελεύθερη αστική κίνηση του αυτοκινήτου, ως ηλεκτροκίνητου, παντελώς χωρίς τη χρήση υγρού καυσίμου και το γεγονός αυτό θα επιφέρει σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας η οποία μειώνει την ισοδύναμη κατανάλωση από την τιμή των 4,2 λίτρων/100 χλμ., του υπό παραγωγή μοντέλου, στη τιμή των 2,16 λίτρων/100 χλμ., βάσει των υπολογισμών της BMW και κατ’ εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών.
Η τελική ταχύτητα του νέου μοντέλου, ως ηλεκτροκίνητου, αυξάνεται επίσης από τα 120 χλμ./ω σε 140 χλμ./ω.
Το καινούργιο Χ5 θα αρχίσει να παραδίδεται μέσα στο 2020 πωλούμενο ως μοντέλο του 2021, χωρίς όμως να υπάρχει επί του παρόντος ένδειξη της αναμενόμενης τιμής πώλησής του.