Δημοσιεύτηκε στις 30 Οκτωβρίου, 2018 από τον Miles Gopie
Η Mazda ανακοίνωσε τις στρατηγικές που θα ακολουθήσει στους τομείς του εξηλεκτρισμού και της συνδεσιμότητας των αυτοκινήτων της στα πλαίσια ενός μακρόχρονου σχεδίου τεχνολογικής ανάπτυξης που το ονόμασε «Βιώσιμο Zoom-Zoom 2030” (ναι, έτσι το ονόμασε πραγματικά). Η εταιρεία σκοπεύει βαθμιαία να εξηλεκτρίσει όλη τη γκάμα των προϊόντων της ενώ παράλληλα θα συνεχίσει να βελτιώνει και την τεχνολογία των περιστροφικών κινητήρων εσωτερικής καύσης τύπου Wankel.
«Επιδιώκοντας την κατά 90% μείωση του μέσου όρου των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου στη συνολική ενεργειακή αλυσίδα (Well to Wheel) των εταιρικών της προϊόντων μέχρι το 2050, η Mazda θα αναπτύξει διάφορες μορφές εξηλεκτρισμού όλων των μοντέλων της μέχρι και το 2030» τόνισαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας σε συνέντευξη τύπου. Μέχρι τότε οι ειδικοί μηχανικοί της εκτιμούν ότι το 95% των προϊόντων της θα κινούνται από μικτά συστήματα πρόωσης με ηλεκτρισμό και κινητήρες εσωτερικής καύσης ενώ το υπόλοιπο 5% θα καλύπτεται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με συσσωρευτές.
Στο πλαίσιο αυτών των σχεδίων, η Mazda θα αρχίσει αμέσως την ανάπτυξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου με συσσωρευτές όπως και ενός αντίστοιχου μοντέλου που θα διαθέτει και μονάδα επέκτασης της αυτονομίας (Range extender) βασισμένης στον περιστροφικό κινητήρα τύπου Wankel. Αυτή η μονάδα με τον περιστροφικό κινητήρα θα διαθέτει πολύ υψηλό συντελεστή ισχύος ως προς το μέγεθός της και θα είναι ιδιαιτέρως αθόρυβη. Θα μπορεί να κινείται με διάφορα καύσιμα και θα είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμεύει και ως ανεξάρτητη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής που να καλύπτει διάφορες ανάγκες ή έκτακτες καταστάσεις στις περιπτώσεις που δεν θα διατίθεται ηλεκτροπαροχή από δίκτυο ή από άλλη πηγή.
«Όπως είπαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει για μια και μόνο φορά κάθε εκατό χρόνια την πρόκληση της ολοκληρωτικής αλλαγής της τεχνολογίας του. Εμείς, στη Mazda, βλέπουμε την τωρινή πρόκληση σαν μια μεγάλη ευκαιρία δημιουργίας μια εντελώς νέας φιλοσοφίας σχεδίασης των αυτοκινήτων, τόνισε ο CEO της Mazda κ. Akira Marumoto. Οι νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, αυτονομίας, κοινής χρήσης και εξηλεκτρισμού προσφέρονται σαν ευκαιρίες αλλά και δυνατότητες δημιουργίας ακόμα περισσότερο ελκυστικών αυτοκινήτων στο μέλλον»
Σημείωση ΕΛΙΝΗΟ
Τον Μάϊο του 2000 είχαμε δημοσιεύσει στο ένθετο “Auto Week” του «Επενδυτή» άρθρο με τίτλο «Το αυτοκίνητο του Μέλλοντος». Στο άρθρο αυτό κάναμε αναφορά και στη δυνατότητα που θα είχε αυτό το αυτοκίνητο να λειτουργεί ως ανεξάρτητη μονάδα σταθμού ηλεκτροπαραγωγής για χρήσεις σε σημεία στα οποία δεν θα υπήρχε ηλεκτροδότηση. Τότε προβλέπαμε ότι αυτή η μονάδα θα μπορούσε να λειτουργεί με Ενεργειακά Στοιχεία Υδρογόνου. Από τα όσα ανέφερε πιο πάνω ο κ. Marumoto προκύπτει ότι θα μπορεί στο μέλλον ένα Mazda να αξιοποιεί για το σκοπό αυτό τη μονάδα επέκτασης της αυτονομίας του η οποία θα λειτουργεί με τον υψηλής τεχνολογίας και μικρού μεγέθους και όγκου περιστροφικό κινητήρα Wankel και θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο ή το συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή το υγραέριο ή ακόμα και τη βενζίνη όπως φαίνεται και στο σχήμα.