Το Δίκτυο ταχυφορτιστών “Ionity” θα εφαρμόσει τιμολόγιο με βάση την Κιλοβατώρα

18/01/2020

(Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. έχοντας προβλέψει παρόμοιες καταστάσεις έχει από καιρό υποβάλλει τις προτάσεις του)

Το Δίκτυο ταχυφορτιστών “Ionity”, μιας κοινοπραξίας των κατασκευαστών αυτοκινήτων BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi και Porsche, ανακοίνωσε  ότι από 31ης Ιανουαρίου 2020 θα εφαρμόσει νέο τρόπο τιμολόγησης των υπηρεσιών του ταχυφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βασισμένο στην κιλοβατώρα (kWh) παρεχόμενης ενέργειας και όχι πλέον στο μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενο σύστημα της εφάπαξ αμοιβής των 8 Ευρώ για κάθε φορά που συνδέεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον ταχυφορτιστή.

Δοθέντος ότι η επίσης ανακοινωθείσα τιμή ανά kWh θα ανέρχεται σε 79 λεπτά του Ευρώ είναι προφανές ότι το νέο τιμολόγιο επιβαρύνει υπέρμετρα τους χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  Το τιμολόγιο αυτό, συγκρινόμενο με την εν χρήσει μέθοδο της εφάπαξ χρέωσης κάθε φόρτισης με 8 Ευρώ, αποδεικνύει ότι η επιχειρούμενη επιβάρυνση πενταπλασιάζει τη δαπάνη λειτουργίας των αυτοκινήτων   αφού το ποσό των 8 Ευρώ θα αντιστοιχεί στην αγορά 10 μόνο kWh όταν, με το προηγούμενο σύστημα και με το ίδιο ποσό  θα μπορούσε κανείς να φορτίσει το αυτοκίνητό του με τη συστοιχία των 80 kWh από το 20% μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της προσλαμβάνοντας τουλάχιστο 48 kWh.

Εάν προχωρήσουμε τώρα ένα βήμα περισσότερο και εκτιμήσουμε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά μέσο όρο δαπανά 18 kWh ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής τότε θα οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι το κόστος κίνησής του με την τιμή των 0,79 Ευρώ ανά kWh θα ισοδυναμεί με κατανάλωση 9 λίτρων βενζίνης. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το πλεονέκτημα της οικονομικής λειτουργίας της ηλεκτροκίνησης εξαφανίζεται και ανατρέπονται πολλοί συσχετισμοί που αφορούν στις νέες τεχνολογίες αυτοκίνησης.

Ανεξάρτητα του ότι η ανακοίνωση αυτή σε μεγάλο βαθμό δείχνει τα οικονομικά παιχνίδια τα οποία πρόκειται να παιχθούν σύντομα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, αφού ήδη οι κατασκευαστές – μέλη της κοινοπραξίας “Ionity” έσπευσαν να ανακοινώσουν, ο καθένας για τους πελάτες του, διαφορετικές και πολύ χαμηλότερες τιμές για τη φόρτιση των αυτοκινήτων τους, η όλη ιστορία είναι ενδεικτική των κινδύνων επηρεασμού της ομαλής πορείας διάδοσης της ηλεκτροκίνησης εάν έγκαιρα κάθε χώρα δεν προετοιμάσει το ορθολογικό πεδίο ανάπτυξής της έτσι ώστε να υπάρξει υγιές έδαφος στον ανταγωνισμό και να αποφευχθούν οι στρεβλώσεις.

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, τα τελευταία δύο χρόνια, δεν παύει να επισημαίνει με κάθε τρόπο στους αρμόδιους φορείς τον κίνδυνο που ελλοχεύει λόγω  της έλλειψης ρυθμιστικού πλαισίου τιμολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  Επίμονα υποδεικνύουμε ότι, τώρα και όχι αύριο, η πολιτεία θα πρέπει να δραστηριοποιηθεί στο θέμα της εγκατάστασης ενός βασικού δικτύου ταχυφορτιστών στην Ηπειρωτική Ελλάδα προκειμένου να εισάγει και εφαρμόσει κανόνες λειτουργίας του έτσι ώστε να υπάρξει σωστό κανονιστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο να κινηθούν στη συνέχεια και όσοι άλλοι ενδιαφερθούν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο.

Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί αυτό το πρώτο σημαντικό  βήμα προώθησης αλλά και προστασίας της ομαλής διάδοσης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας έχει με κάθε λεπτομέρεια αναλυθεί σε εισηγήσεις και προτάσεις που έχουν κατ΄επανάληψη υποβληθεί στους αρμόδιους φορείς.

Αθήνα, Ιανουάριος 2020