Δημοσιεύτηκε 1 Ιουνίου, 2020 από τον Charles Morris (Newswire, The Vehicles)
Δεν αποτελεί μυστικό το ότι το συμβατικό δίκτυο πωλήσεων των αυτοκινήτων πολλές φορές προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στην επιχειρούμενη προσπάθεια γρήγορης διάδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές φαίνεται να ρίχνουν τώρα ματιές στο απευθείας σύστημα πωλήσεων που εφαρμόζει η Tesla, παρά το ότι για πρακτικούς (ή και νομικούς) λόγους ίσως να μη μπορούν να το ακολουθήσουν. Εντούτοις πρόσφατα νέα δείχνουν ότι η Volkswagen βρήκε ένα τρόπο να το εφαρμόσει, τουλάχιστο για τη Γερμανία.
Όπως ανήγγειλε, το γερμανικό δίκτυο πωλήσεών της δεν θα αποτελεί πλέον υποχρεωτικά το πρώτο σημείο επαφής της με τους επίδοξους αγοραστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της οικογένειας ID, αφού αυτοί θα μπορούν να απευθύνονται απευθείας στον κατασκευαστή για την παραγγελία του αυτοκινήτου τους υποδεικνύοντας ταυτόχρονα και κάποιον τοπικό διανομέα της επιλογής τους για τις διαδικασίες παράδοσής του.
Οι αντιπρόσωποι – διανομείς θα υποχρεούνται να παρέχουν στους ενδιαφερόμενους αγοραστές τη δυνατότητα δοκιμής των μοντέλων και θα ολοκληρώνουν τη διαδικασία παράδοσης επί τη βάσει συμφωνίας προμήθειας συγκεκριμένου ύψους.
Αυτή η μέθοδος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σε σημαντικό βαθμό τα παρατηρούμενα σήμερα προβλήματα πώλησης μέσω του υπάρχοντος δικτύου. Οι αντιπρόσωποι-διανομείς δεν θα έχουν πλέον κίνητρο (αλλά ούτε και τη δυνατότητα) να καταβάλουν προσπάθειες επηρεασμού των αγοραστών προκειμένου να τους στρέψουν προς τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Το προσωπικό των αντιπροσωπειών δεν θα χρειάζεται πλέον να μεταβληθεί σε ειδήμονες της ηλεκτροκίνησης ή να καταβάλλει προσπάθειες για την πώληση ενός προϊόντος με το οποίο δεν θα είναι εξοικειωμένο. Θα παραδίδει μόνο το αυτοκίνητο και θα εισπράττει την προμήθεια του. Όλοι θα είναι ευχαριστημένοι.
«Όλοι οι συνεργαζόμενοι θα είμαστε τώρα κατά 100% πάνω στο ίδιο πλοίο» είπε ο κ. Holger B. Santel, επικεφαλής των πωλήσεων της VW στη Γερμανία. «Από την πλευρά των αγοραστών, η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία και ο αντιπρόσωπός της θα αποτελούν πλέον μια ενιαία μονάδα και αυτή η εικόνα της απόλυτα συντονισμένης πρακτικής των πωλήσεων είναι ότι ακριβώς χρειάζεται ο πελάτης»
Το νέο αυτό μοντέλο πωλήσεων παρουσιάζει και εμπορικά πλεονεκτήματα για τους αντιπροσώπους-διανομείς. «Δεν θα υποχρεούνται πλέον να χρηματοδοτούν την αγορά του αυτοκινήτου», όπως εξήγησε ο κ. Santel. «Εμείς επίσης θα επιβαρυνόμαστε με τις δαπάνες εξοπλισμού των αιθουσών έκθεσης των αυτοκινήτων και θα προσφέρουμε εξαιρετικά συμφέροντες όρους για τη μίσθωση των μοντέλων επίδειξης»
Είναι βέβαιο ότι το σύστημα αυτό θα ανακουφίσει τους αντιπροσώπους- διανομείς μας από πολλές υποχρεώσεις, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό υπό τις τρέχουσες συνθήκες», είπε ο κ. Dirk Weddigen von Knapp, πρόεδρος του συνδέσμου Volkswagen και Audi. «Τα μέλη μας θα μπορούν τώρα να επικεντρωθούν στον πυρήνα της καλής σχέσης μας με τον πελάτη που είναι η προσωπική επαφή και η πλήρης υποστήριξή του».