Δημοσιεύθηκε στις 28 Μαΐου, 2019 από τον Charles Morris, (Newswire, The Vehicles).
Τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Nissan δείχνουν ότι οι συσσωρευτές που χρησιμοποιούνται στο LEAF μπορούν να αξιοποιούνται μέχρι και για 22 χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Francisco Carranza, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault-Nissan Energy Services.
Η Nissan καταγράφει διάφορες λειτουργικές παραμέτρους περιλαμβανομένων των διαγραμμάτων επαναφόρτισης και του βαθμού εξασθένησης των συσσωρευτών σε περισσότερα από 400.000 LEAFs που έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το 2011.
Ο κ. Carranza δεν αναφέρεται στο θέμα της βαθμιαίας απώλειας της χωρητικότητας ούτε και αποσαφηνίζει για πόσο χρονικό διάστημα οι συσσωρευτές αυτοί πρέπει να θεωρούνται ότι εξυπηρετούν ικανοποιητικά τις ανάγκες των κατόχων των αυτοκινήτων LEAF αλλά ανοίγει διάπλατα το ζήτημα της «δεύτερης ζωής» των συσσωρευτών ως μέσου αποκατάστασης του οικονομικού κύκλου εργασιών του κλάδου των επιχειρήσεων «Aftersales», που φαίνεται ότι πρόκειται να τρωθεί δραστικά από τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων.
“Πρέπει να εκμεταλλευθούμε στο έπακρο την αξία αυτών των συσσωρευτών ”, είπε ο κ. Carranza, απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια του Automotive News Europe Congress. Ο κλάδος των επιχειρήσεων «Aftersales» θα υποστεί συρρίκνωση του οικονομικού του αντικειμένου από την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης και θα πρέπει, σε αντιστάθμισμα, να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρουσιάζει η επί μακρόν διατήρηση της λειτουργίας των συσσωρευτών, ως «δεύτερης ζωής», μετά την αφαίρεσή τους από τα αυτοκίνητα.
Η Nissan ήδη ετοιμάζει αρκετά προγράμματα εφαρμογών της μορφής της «δεύτερης ζωής» των συσσωρευτών. Πέρυσι, ένα σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας ικανότητας 3 Megawatts, εγκαταστάθηκε στο ποδοσφαιρικό στάδιο Arena A του Amsterdam με την αξιοποίηση των συσσωρευτών που αντικαταστάθηκαν σε 148 ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου LEAF. H Nissan επίσης, μέσω της θυγατρικής της Nissan Energy Solar, προσφέρει σε ενδιαφερόμενους αγοραστές πλήρεις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά στοιχεία υποστηριζόμενες από συστήματα εναποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στα οποία χρησιμοποιούνται συσσωρευτές αυτοκινήτων τύπου «δεύτερης ζωής», όπως άλλωστε κάνει και η Tesla. «Βγαίνουμε σιγά σιγά από το Γκαράζ του σπιτιού και πλησιάζουμε στο Σαλόνι του» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Carranza.
Η Nissan επιπλέον εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους η σύνδεση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας θα αξιοποιείται από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας ή/και τους διανομείς της έτσι ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη εξισορρόπηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια του 24ώρου και να εξομαλύνονται οι ανεπιθύμητες κορυφές της. Η εταιρεία πρόσφατα συμμετείχε και σε ένα επιδεικτικό πρόγραμμα στη Δανία με θέμα την αλληλεπίδραση διασυνδεδεμένων οχημάτων και δικτύου.
Το LEAF, ως ηλεκτροδοτούμενο προϊόν, είναι πιστοποιημένο για τη συμμετοχή του σε προγράμματα ενεργειακών εφαρμογών στη Γερμανία, τη Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο και υπό αυτή του την ιδιότητα μπορεί να συνδέεται για ερευνητικούς σκοπούς στα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. «Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται καλύτερα από όσο αναμενόταν σε όλες τις εφαρμογές επιστροφής της συσσωρευμένης ηλεκτρικής ενέργειας πίσω στο δίκτυο διανομής» είπε ο κ. Carranza.
«Όσο περισσότερο σκάβεις τόσο περισσότερο χρυσό βρίσκεις». Τα οικονομικά μεγέθη που βρίσκονται πίσω από τη χρησιμοποίηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την παροχή υπηρεσιών προς το δίκτυο φαίνονται να είναι σημαντικά και είναι βέβαιο ότι πολλές σχετικές εφαρμογές θα δρομολογηθούν όταν η ηλεκτροκίνηση διαδοθεί ευρύτερα.
Πηγή: Automotive News