Ένας κύκλος κλείνει, ένας νέος ανοίγει

28/03/2021

To 1991 μια ομάδα πανεπιστημιακών, τεχνοκρατών και δημοσιογράφων αποφάσισε την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων ως το ελληνικό παράρτημα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων – AVERE. Παράλληλα η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου θέσπιζε την Επιτροπή Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων με την Ελλάδα ως μία από τις ελάχιστες χώρες που συμμετείχαν εξαρχής στο εγχείρημα.

Η εποχή της προβολής της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων ως τεχνολογικής επανάστασης για την προστασία της δημόσιας υγείας, την απαλλαγή της ατμόσφαιρας από ρύπους και εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και την εξοικονόμηση ενέργειας άρχιζε με πρωτεργάτες ικανούς και πρόθυμους να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς προκειμένου να ενημερώσουν την ελληνική κοινωνία για την τεχνολογία που ανέδυε.

Το έργο ήταν δύσκολο. Η δράση συμπυκνωμένη και τα γεγονότα-σταθμοί πολλά και εντυπωσιακά. Δυο πρώτα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα εισάγονται και κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 1992 μετά από πολλούς μήνες προσπαθειών για την απόκτηση αδειών κυκλοφορίας. Επί σειρά ετών διοργανώνονται διεθνείς αθλητικές εκδηλώσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κυρίως έρχονται από το εξωτερικό για να συμμετάσχουν. Ιστορικό γεγονός παραμένει η κατά το 2004, ακριβώς πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, άφιξη στη χώρα μας από ολόκληρη την υφήλιο πανεπιστημιακών ομάδων με πρωτότυπα ηλιακά/ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία επισκέπτονται τους ελληνικούς αρχαιολογικούς τόπους κινούμενα μόνο με την ηλιακή ακτινοβολία. Ατελείωτος είναι ο κατάλογος των δραστηριοτήτων του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. προκειμένου να προετοιμάσει τη χώρα μας για την επερχόμενη τεχνολογία. Πολύ μεγάλη υπήρξε επίσης η συνεχής σε όλα αυτά τα χρόνια συμβουλευτική του παρέμβαση στην πολιτεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να επιτελεσθεί το αναγκαίο νομοθετικό έργο. Κορύφωση αυτής της συνεισφοράς σημειώθηκε ακριβώς πριν από τις τελευταίες εκλογές και αμέσως μετά για την υλοποίηση της πρόσφατης κυβερνητικής προσπάθειας προώθησης της ηλεκτροκίνησης

Η ηλεκτροκίνηση τελικά ήλθε και στη χώρα μας.

Ο πρώτος κύκλος για το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. ολοκληρώθηκε.

 Όμως ένας νέος ανοίγει που αφορά στις εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα οι οποίες θα χρειαστούν τις εμπειρίες του. Οι υποδομές φόρτισης πρέπει να αναπτυχθούν ορθολογιστικά. Η συμμετοχή δημόσιων – δημοτικών και ιδιωτικών φορέων πρέπει να εξελιχθεί αρμονικά. Η εκπαίδευση τεχνικών υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για την ομαλή και ταχεία διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού πρέπει να αποκτήσει τη ρεαλιστική της διάσταση η οποία  έχει να κάνει με την βαθιά γνώση των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις διάφορες εφαρμογές τους και την ικανότητα επιλογής των βέλτιστων λύσεων από του χρήστες. Ένα νέο είδος κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς καθίσταται εφαρμοστέο και σχετίζεται άμεσα με τη σχολική εκπαίδευση. Τέλος πολύ εξελιγμένες τεχνικές συνδεσιμότητας και αυτοματισμών στην οδήγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχονται στο προσκήνιο ικανές να προκαλέσουν μια ακόμα μεγαλύτερη επαναστατική αλλαγή στον τομέα των μεταφορών

Ανοίγει λοιπόν ο νέος κύκλος

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, που αναδείχθηκε κατά τις αρχαιρεσίες της 17/3/2021, παρέχει όλα τα εχέγγυα  ανταπόκρισης στις περιστάσεις. Είναι βέβαιο ότι το Ινστιτούτο υπό την ηγεσία του θα συνεχίσει την πολυσχιδή του δράση για περαιτέρω διείσδυση της ηλεκτρικής κινητικότητας στη ζωή μας και την αναβάθμιση της ποιότητάς της.

Αθήνα, Μάρτιος 2021