Το BMW Vision iNEXT Concept Car υλοποιείται ήδη ως ηλεκτροκίνητο BMW iX με διαστάσεις παρόμοιες του BMW X5 και εκτιμώμενη αυτονομία 598 χιλιομέτρων
Ένα ολόκληρο έτος πριν από την προγραμματιζόμενη για το τέλος του 2021 εμφάνισή του στην αγορά, ο όμιλος BMW έκανε μια πρώτη παρουσίαση του μελλοντικού BMW iX, το οποίο βρίσκεται στη φάση της εξέλιξης.
Το BMW iX – παρόμοιο σε μήκος και πλάτος με το γνωστό BMW X5 και σε ύψος με το BMW X6 – είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που βασίζεται στο νέο αρθρωτό και κλιμακούμενο σε μέγεθος πλαίσιο που αναπτύχθηκε από την ίδια.
Χαρακτηριζόμενο από τον ίδιο τον όμιλο BMW ως ναυαρχίδα του στόλου του, το BMW iX θα μπει στην παραγωγή στο δεύτερο εξάμηνο του 2021. Θα αξιοποιεί όλες τις τελευταίες εξελίξεις στα πεδία της σχεδίασης, των αυτοματισμών της οδήγησης, της συνδεσιμότητας, των ηλεκτρικών συστημάτων και της υποστήριξης των πωλήσεων. Όπως ανακοινώνει η BMW, «ή σύλληψη και σχεδίασή του έχει τις ρίζες της σε μια ολιστική προσέγγιση του παράγοντα της βιωσιμότητας» και αυτό αντανακλάται στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής του, στην ελαχιστοποίηση του βάρους των επι μέρους μηχανισμών και εξαρτημάτων και στην εκτεταμένη χρήση φυσικών και ανακυκλούμενων υλικών
Το BMW iX θα διαθέτει το προωστήριο σύστημα eDrive πέμπτης γενιάς το οποίο περιλαμβάνει τους δύο ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος, το σύστημα φόρτισης και τη συστοιχία συσσωρευτών υψηλής τάσης.
Η μονάδα πρόωσης, η οποία εξελίχθηκε από την BMW, κατασκευάζεται με βιώσιμες μεθόδους χωρίς τη χρήση κρίσιμων υλικών όπως είναι π.χ. οι σπάνιες γαίες και σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς αναπτύσσει ισχύ που υπερβαίνει τους 500 ίππους. Αυτή η ισχύς είναι ικανή να του εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση μέχρι την ταχύτητα των 100 χλμ/ω σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα.
Σημαντική βελτίωση στα χαρακτηριστικά του BMW αποτελεί ο εξαιρετικά χαμηλός δείκτης κατανάλωσης ενέργειας κίνησης, για την κατηγορία του αυτοκινήτου, αφού είναι μικρότερος από 21 kWh ανά 100 χιλιόμετρα στον κύκλο δοκιμών WLTP. Η εναποθηκευμένη στην υψηλής τάσης και τελευταίας γενιάς συστοιχία συσσωρευτών του ενέργεια των 100 kWh του επιτρέπει να επιτυγχάνει αυτονομία ίση με 598 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP. Αυτή η αυτονομία ισούται με μεγαλύτερη από 482 χιλιόμετρα σύμφωνα με την κατά EPA FP-75 διαδικασία δοκιμών. (Όλες οι αναφερόμενες τιμές κατανάλωσης και αυτονομίας είναι προκαταρκτικές και αντιστοιχούν στην τρέχουσα φάση εξέλιξης του αυτοκινήτου.)
Η επίσης νέα τεχνολογία ταχυφόρτισης των συσσωρευτών του BMW iX επιτρέπει την με συνεχές ρεύμα (DC) φόρτιση με ισχύ μέχρι και 200 kW. Αυτό σημαίνει ότι η συστοιχία του μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% μέχρι το 80% της χωρητικότητας της σε λιγότερα από 40 λεπτά της ώρας. Μέσα σε 10 λεπτά φόρτισης θα αποκτά ηλεκτρική ενέργεια ικανή για επαύξηση της αυτονομίας κατά 120 χιλιόμετρα. Σε λιγότερο από 11 ώρες θα μπορεί να επιτυγχάνει πλήρη φόρτιση από την εντελώς αποφορτισμένη συστοιχία μέχρι και του 100% της χωρητικότητάς της μέσω ενός Wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) ισχύος 11 kW.
Οι συσσωρευτές που εξοπλίζουν το BMW iX έχουν σχεδιασθεί επί τη βάσει μεθόδου μακρόχρονων κύκλων επανάκτησης των υλικών και εξασφαλίζουν εξαιρετικά υψηλό βαθμό ανακύκλωσής τους. Η ενέργεια που δαπανάται για την κατασκευή τόσο των επί μέρους στοιχείων της όσο και της ολοκληρωμένης μονάδας της συστοιχίας προέρχεται εξ’ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές.
Η μεγάλη αυτονομία του νέου BMW iX υποστηρίζεται σε σημαντικό βαθμό από τη χρήση ελαφρών υλικών για μείωση του βάρους του όπως και από τα άριστα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του. Η κατασκευή του βασίζεται σε σκελετό από αλουμίνιο και σε ειδικώς εξελιγμένο κλωβό από ανθρακονήματα που του εξασφαλίζουν εξαιρετικά υψηλή στρεπτική αντοχή, ευελιξία σχεδίασης και μεγάλη ασφάλεια των επιβαινόντων.
Η υψηλή αεροδυναμικότητα του οφείλεται στη ειδική σχεδίαση του πατώματος, στη θέση και τον τρόπο τοποθέτησης των τροχών και στη μορφή του πίσω τμήματος του αμαξώματος. Το BMW iX επιτυγχάνει ασυνήθιστα χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) της τιμής του 0.25.
Το καινούργιο πακέτο τεχνολογιών που εγκαινιάζεται με το BMW iX παρέχει επίσης και τη δυνατότητα ανάπτυξης σημαντικής προόδου στα πεδία της αυτόματης οδήγησης και των ψηφιακού τύπου εξελιγμένων υπηρεσιών. Το επίπεδο της υπολογιστικής ισχύος των εγκατεστημένων στο αυτοκίνητο μονάδων είναι εικοσαπλάσιο εκείνου των προηγούμενων μοντέλων. Σαν αποτέλεσμα περίπου ο διπλάσιος όγκος δεδομένων θα μπορεί να επεξεργάζεται συγκρινόμενος με εκείνον που ήταν δυνατός κατά το παρελθόν.